یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
حجت‌الاسلام امین تقی نژاد مازندرانی

حوزه/ پایگاه های دوازده گانه رسانه و فضای مجازی مدارس علمیه استان ذیل واحد رسانه و فضای مجازی مدیریت حوزه علمیه استان یزد، رسما پس از افتتاح، فعالیت های خود را در یک ساختار منسجم آغاز خواهند کرد.

حجت‌الاسلام امین تقی نژاد مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، ضمن بیان اهمیت تشکیلاتی و ضابطه مند شدن سنگر رسانه و فضای مجازی در حوزه علمیه استان، اعلام کرد: در هفته ی آتی پایگاه های دوازده گانه ی رسانه و فضای مجازی مدارس علمیه استان ذیل واحد رسانه و فضای مجازی مدیریت استان، رسما پس از افتتاح، فعالیت های خود را در یک ساختار منسجم آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: ازین پس مدارس علمیه استان یزد دارای پایگاه رسانه و فضای مجازی خواهند شد که مسئولین این پایگاهها توسط مدیر مدارس علمیه در چارچوب ویژگی های مدنظر ابلاغ شده، پیشنهاد خواهند شد و پس از تایید، فعالیت ها و وظایف تعریف شده را اجرا خواهند کرد.

مسئول دفتر خبرگزاری حوزه در یزد اظهار کرد: مسئولین پایگاه رسانه مدارس علمیه یزد بر اساس تعداد طلاب مدرسه و فاکتورهای مختلف، یک تیم رسانه نیز انتخاب خواهند کرد که در پیشبرد اهداف تشکیل پایگاه رسانه و فضای مجازی با مسئول پایگاه مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: از مهمترین فعالیت های این پایگاه ها جمع آوری اخبار و فعالیت های مدرسه ی علمیه و انتشار آنها در پایگاه های رسمی همچون خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه، تولید محتوای رسانه ای در چارچوب ضابطه و سیاست های مشخص شده، همکاری هرچه بیشتر در برگزاری دوره های مربوطه در جهت ارتقاء، بروز شدن اطلاعات و مهارت های عرصه ی رسانه و سایبری مسئولین و طلاب مدارس علمیه یزد و نیز جلوگیری از هرگونه انفعال و آفت مانند فعالیت های موازی خواهد بود که در نهایت با تشکیل این پایگاههای دارای ضابطه و شناسایی طلاب متخصص در عرصه ی خطیر رسانه می‌شود به صورت منسجم و با تقسیم کار صحیح، همه ی خاکریز های این عرصه مهم و خطیر را پر کرد.

حجت‌الاسلام تقی نژاد گفت: تشکیل پایگاه های دوازده گانه ی مدارس علمیه استان یزد و ضابطه مند شدن و گسترش آن مرهون نگاه های دغدغه مند، اشراف دقیق، درک صحیح از اهمیت این مقوله و نیز حمایت ها، تاکیدات جدی و پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد بوده است که به سمت توسعه، گسترش و تشکیلاتی شدن این عرصه ی مهم در حوزه علمیه استان یزد رفته ایم و به حول قوه الهی در سال تحصیلی جاری شاهد پیشرفت های جدی این عرصه در حوزه علمیه یزد خواهیم بود.

وی ادامه داد: عرصه رسانه و فضای مجازی در جهان امروز، به سرعت در حال پیشرفت است و این مطلب غیر قابل انکار بوده و بر هیچ کس پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز از سالها پیش بارها این مطلب را بیان کردند لذا پیش از همه، برای ارتقاء و پیشبرد این مقوله نیازمند همکاری مدیران و کادر مدارس علمیه استان می باشیم تا دست به دست هم و تحت یدی واحد این مهم را رقم بزنیم.

معاون اجرایی و مسئول رسته نشر قرارگاه سایبری برهان حوزه علمیه استان یزد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری«فضای مجازی به اندازه ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد»، تاکید کرد: ساختار مناسب و منسجم در عرصه رسانه و فضای مجازی در استانها نیاز است، طلاب فعال در این عرصه دغدغه مند هستند.

حجت‌الاسلام تقی نژاد ضمن بیان این مطلب که مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور فعالیت های چشمگیر مهمی را داشته که قابل تقدیر است، گفت: عرصه ی رسانه امروز خط مقدم است و مقام معظم رهبری نیز این مطلب را به طرق مختلف بارها بیان نموده اند، لذا همه ی افسران جنگ نرم در حوزه های علمیه کشور باید با دغدغه مندی با نقدها و پیشنهادات خود این مرکز مهم را یاری نمایند.

وی عنوان کرد: با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رستمی به سمت مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور و مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه و به دلیل سوابق درخشان وی در تدریس درس خارج فقه رسانه و اشرافش به همه ی ابعاد عرصه ی رسانه به صورت تخصصی، گسترش تشکیلات مرکز رسانه و ضابطه مند شدن آن تا مدیریت های استانی و مدارس علمیه بیش از پیش مورد انتظار حوزویان و طلاب قرار گرفته است.

وی گفت: رسانه ی حوزه علمیه در استانها را نباید صرفا به اخبار محدود کرد، چرا که این بخش یک سنگر از سنگرهای مختلف عرصه ی رسانه است، همانطور که تبلیغ مجازی در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی استانها نیز اینگونه است.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولین مرکز رسانه و فضای مجازی و نیز خبرگزاری رسمی حوزه، پیشنهاد کرد: با تشکیل پایگاه های دوازده گانه ی رسانه و فضای مجازی مدارس علمیه استان یزد ذیل واحد رسانه ی مدیریت استان و ضابطه مند شدن آن، می‌شود به صورت آزمایشی و برای مدتی مشخص اجرای این برنامه را مورد رصد قرار داد و در صورت موفق بودن این برنامه در حوزه علمیه استان یزد، آن را به حوزه علمیه استان های دیگر نیز توسعه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha